chengdu - Reisverslag uit Zhongxin, China van Elien Frericks - WaarBenJij.nu chengdu - Reisverslag uit Zhongxin, China van Elien Frericks - WaarBenJij.nu

chengdu

Blijf op de hoogte en volg Elien

30 Juli 2013 | China, Zhongxin

eergisteren naar een klooster geweest in shangri la. Een klooster waar nog veel monniken leven.
Daarna in het dorpje bij een gezin geweest en daar hebben we yakboterthee gedronken, yak kaas gegeten en een soort gerst bolletjes.
savonds naar de oude stad geweest. daar hebben we heerlijk westers gegeten.
toen we terug liepen voor de taxi kwamen we langs een groot plein waar iedereen in een kring aan het dansen was. wij hebben zelf ook nog even mee gedaan.
we moeten vaak met chinezen op de foto of ze maken stiekem fotos van ons. we zijn echt een bezienswaardigheid. onze chinese reisgids vertelde dat er die nacht een lichte aardbeving is geweest van een paar seconde. er lagen veel rotsblokken op de weg en zagen een ongeluk waarbij een rotsblok op een auto was gevallen.
gisteren met de bus van shangri la naar li jang. in lijang geluncht en daarna naar een naxi museum. vanuit daar door naar het park. in het meer moest je de weerspiegeling kunnen zien van de jade draak sneeuwberg maar helaas stond het meer droog. zoals ook alle zwembaden in de hotels hier.
om 6 uur vlogen we naar chengdu. om kwart voor 9 waren we in het hotel. super luxe, eindelijk heerlijk zachte bedden en heerlijk gegeten.

• 30 Juli 2013 - 03:09

Jeanet:

Morgen het hoogte punt misschien van deze reis......de panda,s en dan al weer bijna naar huis op je eigen lekker bedje.